نکات مهم در طراحی پوستر فیلم

طراحی پوستر, پوسترهای فیلمطراحی پوستر, پوسترهای فیلم یک ویدیوی خوب همچنین یک فرصت تجاری خوب است. فیلم‌هایی مانند «آواتار» و «شوالیه تاریکی» نمونه‌هایی در خارج از کشور هستند و سریال‌های «اخراجی» و «جدایی نادر» سیمین نمونه‌های داخلی هستند. امروزه ساختن فیلم های میلیاردی غیر معمول نیست. در ایران بیشتر فیلم های سینماگران بزرگی چون مهرجویی، کیمیایی، کیارستمی و… در ایران اکران شد. بالای صدها میلیون تومان می فروشند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که چگونه این فیلم ها اینقدر خوب می فروشند؟ چگونه بینندگان را تشویق می کنید فیلمی را که هنوز ندیده اند تماشا کنند؟ پاسخ به این سوالات را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: تبلیغات. اگر فیلمی تبلیغ نشود، ممکن است هرگز آن را نبینید. حالا این فیلم ساخته اسکورسیزی یا بقال خیابانی شماست! یکی از موثرترین راه ها برای تبلیغ یک فیلم، پوستر است. در این پست یاد خواهید گرفت که چگونه توجه را جلب کنید، علاقه ایجاد کنید و مردم را به سینما بیاورید 1) جلب توجه 1.1) دزدیدن چشم عابران ساده ترین فرمولی است که هر طراحی خوب باید بداند.الف از توجه به معنای جلب توجه، علاقه به معنای علاقه و علاقه، D از تمایل و الف از عمل به معنای عملکرد و واکنش است.این فرمول اساس هزاران کمپین تبلیغاتی بوده است. مهمترین مرحله این فرمول مرحله اول است که جلب توجه عابران و تشویق آنها به نگاه کردن است. برای جلب توجه رهگذران نیازی به استفاده از تصاویر تحریک آمیز و پر زرق و برق نیست. با این حال، این یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه است و جای تعجب نیست که هالیوود به فیلم هایی مانند این روی می آورد! طراحان می توانند با استفاده از تصاویر بازیگران فیلم یا نمایش بخشی از فضای فیلم (کمدی، عاشقانه، اکشن، ترسناک و غیره) در پوستر، درک داستان فیلم را برای مخاطب آسان تر کنند. برخی از پوسترهای کلاسیک از نظر طراحی منحصر به فرد زیبا یا نمادین نیستند. اما آنها در جلب توجه مردم استعداد دارند. استفاده از پس زمینه های متحرک و جذاب، تصاویر سر و گردن بازیگران فیلم و نورپردازی یکی از راهکارهایی است که عابران را برای دقایقی به بیلبورد نگاه کرده و موضوع (جنبه های اخلاقی و نمایشی فیلم) را نشان می دهد. .. از تصاویر بدون گفتن روایت استفاده می کنند.حال، این تصویر می تواند نمای نزدیک از یک بازیگر ترسیده یا چکمه های یک جنگجو از یک فیلم (منظورم استفاده از تصویری از یک شی از فیلم است که به نوعی موضوع فیلم را نشان می دهد) یا گرافیک ساده (مثلاً) ، یک پوستر مینیمال — — این (به پست مراجعه کنید) این روش می تواند همزمان تأثیر، توجه و علاقه ایجاد کندبدن جنیفر یک نمونه کلاسیک از یک پوستر نمادین است. پوستری که به طرز عجیبی (!) یک پوستر TrueBlood را تقلید می کند. در این پوستر از جذابیت جنسی، فضا و کنتراست زیاد برای جلب توجه رهگذران استفاده شده است. پوستر همچنین به شما ایده می دهد که فیلم درباره چه چیزی است. این باعث می شود که این فیلم در بین مخاطبان ترسناک و طرفداران به طور یکسان محبوب شود. همه اینها با تصاویر انجام می شود 2) ایجاد علاقه 2.1) ایجاد انگیزه برای تماشای فیلم ممکن است با فیلمی برخورد کنید که نمادگرایی و تصاویر انتزاعی استفاده شده با فیلم سازگار نباشد. به عنوان مثال، اگر فیلم شما یک درام یا تریلر جدی است که نمی توانید آن را با نمادگرایی توضیح دهید، استفاده از تصاویری که به مخاطب اجازه می دهد داستان فیلم را درک کند بهترین ایده ای است که می توانید داشته باشید. تصویرسازی به کار رفته در پوستر، مخاطب را در وسط یکی از صحنه های فیلم قرار می دهد و باعث ایجاد تنش و حرکت در مخاطب برای تماشای فیلم می شود.تصویر یکی از شخصیت های اصلی فیلم در حال حل یک مشکل بزرگ استیکمن که به پوستر نگاه می کند و احساس می کند باید فیلم را تماشا کند تا بداند چه خبر است، پوستر اصلی فیلم کنایه از این رویکرد استفاده می کند.پس از دیدن تصویر بالا، بینندگان چیز زیادی در مورد فیلم نمی دانند. فقط درک کنید که این فیلم جنبه های سورئال و حتی روانشناختی دارد. شاید گرمایش زمین یا یک رویداد طبیعی دیگر باشد. در واقع گرافیست ها عمدا بیننده را گیج و فتنه می کنند. زیرا تنها راه رهایی از این کنجکاوی جلوی گیشه سینماست. این نوع طراحی بهترین روش برای طراحی پوستر فیلم های تخیلی و روانشناختی است. این دانش به سختی به دست می آید، اما به راحتی از طریق تمرین به دست می آید. شما می توانید هر پوستر فیلمی را که می خواهید طراحی کنید. برخی از دانش آموزان فقط زمانی انگیزه می گیرند که پول در میان باشد! ابتدا کارآموزی کنید، سپس دستورالعمل بخواهید، کار خوبی بدهید و در نهایت منتظر پول باشید. در عین حال این تمرین ها یک سری نمونه های زیبا و خلاقانه را برای شما رقم خواهند زد. به یاد داشته باشید که استفاده از نمادها و رنگ های ساده از دل فیلم می تواند معجزه کند.تنها نام کیارستمی برای یادآوری فیلم جدیدش به هواداران کافی است! اما شنوایی طبیعی من چطور؟ من اصلا کیارستمی را نمی شناسم یا سبک کیارستمی را دوست ندارم، چگونه می توانم خودم را متقاعد کنم که این فیلم را ببینم؟ اینجاست که طراحان گرافیک باید طرفداران و غیر طرفداران داشته باشندهمیشه باید به خاطر داشته باشید که شاید هیچکس از جیمز کامرون خبر نداشته باشد، پس سعی کنید چیزی را روی پوستر فیلم او قرار دهید تا افراد دیگر را به فیلم جذب کند. در اینجا، اگر بتوانید آنها (غیر طرفداران) را وارد فیلم کنید، موفق شده اید. اما چگونه این کار را انجام دهیم؟ پوستر Inglourious Basterds را در بالا ببینید. این فیلم توسط یکی از مشهورترین فیلمسازان جهان و هنر هفتم ساخته شده است، اما در پوستر تبلیغاتی به سختی از کارگردان بزرگ یاد شده است. زیرا طرفداران تارانتینو به خوبی می دانند که این فیلم ساخته شده است. برای او. از طرفی طرفداران جدید کمتر به داستان کارگردان علاقه دارند. پس چرا این پوستر تارانتینو را توضیح می دهد؟ طرفداران قدیمی که می دانند این محصول تارانتینو است، این فیلم را خواهند دید، بنابراین در اینجا باید بر روی طرفداران و بینندگان جدیدی تمرکز کنیم که حتی نام تارانتینو را نشنیده اند. اغلب افراد عادی بیشتر با بازیگران سر و کار دارند تا تهیه کنندگان و کارگردانان.بنابراین ترسیم تصویر یکی از بازیگران اصلی فیلم یا نوشتن نام او با حروف بزرگ جلوه تبلیغاتی بیشتری دارد.البته به خاطر داشته باشید که قرار دادن تصویر یک بازیگر روی پوستر فیلم تنها یکی از راه های جذاب برای ایجاد جذابیت است. اما این رویکرد استراتژی تبلیغاتی تقریباً تمام پوسترهای فیلم ایرانی است. این موضوع تا جایی پیش رفته که سایت عفراوی در مورد این پوسترها مطلبی نوشته و نویسنده آن را به عنوان پوستر اصلی قرار داده است! چرا که پوستر فیلم های ایرانی از دید نویسنده فقط عکس بازیگران است. 2.3) سبک: نگاهی متناسب با فیلم چه در حال بازاریابی یک فیلم هنری باشید یا یک فیلم پرفروش، سبک مهم است. برخی از پوسترهای فیلم تاثیرگذار از سبک هنر فانتزی استفاده جسورانه ای می کنند. چیزی که این پوسترها را از یک مسابقه هنری متمایز می کند، هنرمندی آنهاست (نوعی کنایه. منظورم پوسترهایی است که فقط هنرمندان می توانند آن را درک کنند، مردم عادی نمی توانند) و بی تاثیر بودن آنها همخوانی سبک پوستر با خود فیلم است. پوستر Overwatch در بالا یک نمونه کلاسیک از این تکنیک است که با موفقیت استفاده می شود. طراح با استفاده از رنگ های زرد و سرد در پس زمینه و ایجاد ظاهری کمیک، توجه دوستداران کتاب را به خود جلب می کند.همچنین، این پوستر دقیق است زیرا از همان نوع تصاویر فیلم استفاده می کند (یعنی نشان دادن مفهوم فیلم، نه تصاویر کتاب).سازگاری آن به قدری خوب است که این پوستر را می توان حتی روی جلد دی وی دی و سایر مواد تبلیغاتی استفاده کرد. 3) نکته 3.1) تمایل همیشگی به سایر اشکال تبلیغات در نهایت پس از اکران فیلم با شکست بزرگی روبرو خواهد شد. مشکل در تغییر اندازه پوستر جلد DVD فیلم. بسیاری از فیلم های تولید شده از طراحی متفاوتی بر روی جلد DVD نسبت به پوستر تبلیغاتی استفاده می کنند. با این حال، در فیلم‌های پرمخاطب و با بودجه بالا، پوسترها همچنان به‌عنوان جلد دی‌وی‌دی استفاده می‌شوند، یعنی برجسته‌ترین پوسترها، عناوین و تصاویر باید همان‌طور که در پارک پوستر پوستر غول‌پیکر به وضوح دیده می‌شوند، روی DVD کوچک نیز قابل مشاهده باشند. ژوراسیک در این راستا است و همه چیز خوب به نظر می رسد. پوستر شما برای مدت طولانی دوام خواهد داشت، بنابراین مطمئن شوید که واضح و مقیاس پذیر است. و حتی کاورها نیز این قابلیت را دارند که فرآیند جلب توجه و ایجاد علاقه را طی کنند. 3.2) قابل درک بودن اگر این یک فیلم سریالی بود، سریال ها در بالای لیست قرار می گرفتند.باکس آفیس من دلیل خوبی برای این کار دارمآنها جزو پرفروش ترین فیلم های این مجموعه هستند. مثل سریال هری پاتر. از فیلم هایی که هم از نظر تجاری و هم در جشنواره ها عملکرد خوبی داشتند تا تبلیغات خالص، کمتر فیلمی به اندازه فیلم های این فرنچایز فروش تضمینی دارد. به همین دلیل پوسترهای سریال اغلب شماره گذاری می شوند. اول از همه، این سریال مرتبط است. اغلب با عنوان بزرگ روی بوم و تصویری سریع و قابل فهم روی پوستر، نمونه بارز سری پوسترهای پدرخوانده است. هر سه از سبک طراحی و بحران و موفقیت تجاری فیلم های قبلی برای بازاریابی و جذب مخاطب استفاده کردند.

مطلب پیشنهادی

چگونه تصاویر پس زمینه مختلف در واتس اپ تنظیم کنم؟

تصویر و رنگ پس‌زمینه چت WhatsApp را تغییر دهید. نحوه تغییر تصویر پس زمینه صفحه …